Revenue Management i besöksnäringen - Kravprofil

Branschens krav  
Besöksnäringen växer och behöver kunna presentera sina produkter på ett attraktivt sätt med en väl avvägd och strategiskt genomtänkt prissättning via bokningskanaler och webbsidor. Digitala platser där kunden får en prisöversikt, rekommendationer och möjlighet att betygsätta och jämföra tjänster växer, mer kunskap om hur detta hanteras behövs i branschen. Utbildningen passar dig som har god analytisk förmåga, är resultatinriktad och trivs i team samt har intresse för teknisk utveckling. För att lyckas och trivas inom yrket och branschen är det viktigt att ha följande egenskaper och förmågor:

Affärsmässighet

  • Att ha ett ekonomiskt och affärsmässigt tänk är A och O samt kunskapen om hur företagets närvaro i olika digitala medier påverkar befintliga och framtida kunder.

Analytisk förmåga

  • Du har god analytisk förmåga, det är viktigt att kunna tolka och analysera statistik, trender och tendenser.

Ansvarstagande  

  • Stor vikt läggs på eget ansvar - att vilja leda, ta egna initiativ och kunna stå i centrum. Att ansvara för och ha inflytande i olika processer vid försäljning och förhandling.

Beslutsmässighet  

  • Du ska kunna ta beslut i olika och ibland krävande situationer. Då yrket är intensivt, innehåller många utmaningar och sätter dig i oväntade situationer är det viktigt att du är trygg och säker i dig själv och kan stå lugn när det stormar.

Initiativförmåga  

  • Det är av största vikt att vilja och våga ta tag i saker och att inte vänta på att de ska hända.

Intresse & engagemang  

  • I arbetet ingår att bevaka förändringar i omvärlden och dra slutsatser för vilken påverkan som detta kan ha för företagets verksamhet.

Samarbetsförmåga  

  • Den här yrkesrollen innebär ansvarsfulla och varierande arbetsuppgifter samt mycket kontakt med kollegor. Det är viktigt att trivas med teamarbete och att ha en god kommunikativ förmåga.

Systemvana  

  • Vana vid att arbeta med olika datasystem och stort intresse för modern teknik. Kunna hantera databaser och kalkylsystem för beräkningar och prognostisering.

Vilja att lära  

  • Att vilja lära sig nya saker och utveckla personliga förmågor. Det är ett kunskapsintensivt arbete i en bransch som befinner sig i ständig förändring. 

Efter utbildningen - exempel på yrken 

  • Efter ett och ett halvt års utbildning kommer du att ha kompetens för att kunna arbeta som Revenue Manager, Pricing Analyst, Online Manager, Key Account Manager eller Inventory Coordinator.

Skolans Öppettider

  Måndag-torsdag kl 7.00-22.00

  • Fredag 7.00-17.00
  • Entréer låses för inpassering ca 1 timme innan stängning.

Adress

Frans Schartaus Handelsinstitut
Blekingegatan 55
118 56 Stockholm
Tel: 08-508 402 00
E-post

Expeditionen

  • Expeditionen ligger på entréplan hus A
         Öppettider expeditionen
  • Måndag - fredag 08.15-12.00 13.00-16.00

    YH logo 2013s
Google Translate

Översättning
Använd Google för att översätta hemsidan.
Vi tar inget ansvar för riktigheten i översättningen.

Swedish Afrikaans Albanian Arabic Armenian Azerbaijani Basque Belarusian Bulgarian Catalan Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Estonian Filipino Finnish French Galician Georgian German Greek Haitian Creole Hebrew Hindi Hungarian Icelandic Indonesian Irish Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Macedonian Malay Maltese Norwegian Persian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Slovenian Spanish Swahili Thai Turkish Ukrainian Urdu Vietnamese Welsh Yiddish